هنوز مشخص نیست که چرا این چوب می خورد آن آتش بس بلافاصله شروع به سوختن نکرد. علاوه بر این به این حقیقت که چوب سنگین بزرگ همه گرما را از بین می برد از مسابقه بدون اینکه دمای آن بالا برود به اندازه کافی برای سوزاندن آن ، ارتباطی با چیزی دارد که ما می نامیم محدودیت اشتعال پذیری اگر به هر مخلوط حرارت کافی اضافه کنید هوا و سوخت برخی از آن می سوزاند.

ما واقعاً باید کاری انجام دهیم که ترکیبی از هوا و سوخت موجود باشد نه تنها می سوزد بلکه در آن گرما کافی تولید می کند فرآیند سوختن خود را ادامه خواهد داد. من واقعا تعجب می کنم که آیا من همیشه از پیدا کردن موقعیت هایی که نمی توانم سوخت بگیرم متوقف می کنم و مخلوط هوا برای سوزاندن.

پس از چهل و پنج سال در شما فکر می کنید همیشه می توانم آتش بگیرم ، نه فقط در آتش سوزی ، بلکه در کوره دیگهای آتش سوزی می شود. پرتاب کن گرما و مقداری سوخت و هوا کافی است ، درست؟ خوب ، من صادقانه می توانم بگویم "نه" زیرا من بوده ام چندین بار بد را امتحان کنید تا آتش سوزی کنید بدون موفقیت. این یکی از آن موقعیت هایی است که می توانید ، امیدوارم که از اشتباهات من بیاموزید و ناامید نشوید همانطور که من سعی کردم سوخت خود را بسوزانم. وجود دارد دو قانون اول ، مخلوط سوخت و هوا باید در داخل باشد دامنه قابل اشتعال و ثانیاً ، شما به یک وضعیت غنی از سوخت نیاز دارید برای شروع. بخش سخت برای کسانی که ما طراحی می کنند و ساختن کارخانه های دیگ بخار این است که ما مطمئن شویم آن شرایط دامنه قابل اشتعال چیست؟ فقط اتفاق می افتد همان چیزی که محدوده انفجار است.

این یک طیف وسیعی از مخلوطی از سوخت و هوا که در آن آتش سوزی خواهد بود پشتیبانی ، عدم نیاز به حرارت اضافی برای ادامه روند احتراق برای اینکه کاملاً با شما صادق باشید ، هر وقت مشعل را آتش می زنیم مواد منفجره ای تولید می کنیم مخلوط سوخت و هوا. منفجر نمی شود زیرا به همان سرعتی که ما ایجاد می کنیم می سوزد. اگر سوزانده نشود و ما آن مخلوط را ادامه دهیم ، داستان بسیار متفاوت است. سرانجام چیزی جرقه ایجاد می کند یا می افزاید گرمای کافی برای شروع سوختن آن.

سپس مخلوط می سوزد تقریبا بلافاصله و آن سوختن و گرم شدن سریع است برای تولید گازهای دودکش سریع و در حال گسترش که ما آنرا انفجار صدا می کنیم. گرافیکی از محدوده قابل اشتعال بودن سوخت معمولی است در نشان داده شده است. در سمت چپ نمودار جایی است که قرار دارد ما مخلوطی داریم که هوا است ، بدون سوخت در سمت راست جایی است که همه سوخت و هوا داریم.

مقادیر سوخت و هوا در مخلوط در طول متناسب است نمودار همانطور که توسط دو مثلث نشان داده شده است. خط نازک در وسط آن باند نقطه استوکیومتری است مخلوطی که احتراق بی نقص داشته باشد. مخلوط ها در سمت چپ نقطه استوکیومتری لاغر نامیده می شود مخلوط ها به دلیل اینکه سوخت کمتری نسبت به مقدار مورد نیاز دارند احتراق کامل همچنین می توان آنها را غنی از هوا نامید. مخلوط ها در سمت راست به دلیل وجود وجود غنی در سوخت نامیده می شوند سوخت بیشتری در مخلوط از مقدار مورد نیاز برای کامل است احتراق به خاطر داشته باشید که ما در حال پوند هستیم حجم هوا و پوند سوخت نیست.

اشتعال پذیری محدوده منطقه سایه دار است و فقط در آن محدوده باریک است طیف وسیعی از مخلوط ها که یک شعله می تواند خود پایدار باشد. در هر دو طرف از محدوده قابل اشتعال ، که ما هستیم محدوده قابل انفجار نیز می نامند ، دو محدوده قابل اشتعال هستند. کسی که در آن اشتعال پذیری از بین می رود اگر ما باشیم اضافه کردن هر نوع هوا بیشتر به عنوان حد انفجاری پایین ، LEL نامیده می شود به طور خلاصه همان جایی که سوخت بیش از حد از پایداری جلوگیری می کند احتراق به حداکثر مواد منفجره گفته می شود ، UEL اگر در مورد آن فکر کنید ، ضروری است که ما این را داشته باشیم دامنه اشتعال پذیری در غیر این صورت میله ها می سوزند شما آنها را به عقب برگرداندید تا آتش بسوزانید.

در حقیقت همه چیز می سوزد از طرف دیگر ، آن باریک طیف وسیعی از مخلوط ها مرا فروتنانه می کند و می تواند انجام دهد همین برای شما به راحتی آتش سوزی در آن آسان نیست کوره وقتی فکر می کنید که باید سوخت را بگیرید و مخلوط هوا در آن محدوده باریک. شما به بیشتر تجربیات مهندسین را دور بزنید زیرا ما اطمینان حاصل می کنیم که قبل از دستیابی به شما کار می کند بر روی آن. دریافت مخلوط در شعله قابل اشتعال نیست تنها معیارهای احتراق در دیگ بخار است کوره تنها روشی که شعله می سوزاند ثابت و اگر در UEL شروع شود پایدار است.

به عبارت دیگر ، نکته از آنجا که احتراق شروع می شود جایی است که مخلوط سوخت و هوا است عبور از یک وضعیت بسیار غنی از سوخت به مواد منفجره دامنه. هنوز هم می توانم به دنبال مشاهده عقب باشم بندر را به کوره ای پر از ذغال سنگ و هوا هوا آغشته کنید ، بنابراین آنجا که مانند مه به نظر می رسید در آنجا. من می توانم ببینم شعله روشن از جرقه زنی روغن که از طریق مه پاشیده می شود اما ذغال سنگ لعنتی نمی تابید!

نیازی به گفتن من نبودم بسیار ناراحت کننده است که به آن مخلوط سوخت و هوا و تعجب از اینکه آیا ممکن است ناگهان نور باشد. بسیاری از دیگ ها نتوانستند روشن شوند ، زیرا وجود نداشت آن لبه غنی سوخت درست در جایی که احتراق گرما را اضافه می کند تا روشن شود معمولاً به دلیل زیاد بودن مخلوط است سوخت غنی است و نقیض به جایی نمی رسد که UEL برای شروع کار است. در شرایط دیگر آتش سوزی است روشن می شود و گرمای ناشی از آتش سوزی را مجبور می کند تا درون آتش وارد هوا و هوا شود به نقطه‌ای می رسد که بسیار سوخت غنی است و آتش سوزی می شود بیرون سپس ، به دلیل اینکه کوره مقداری گرما ، سوخت دارد و هوا دوباره مخلوط شود تا به محدوده قابل اشتعال و سطح برسد مخلوط دوباره روشن می شود و به سمت مشعل می سوزد از نو. ما آن را بی ثباتی می نامیم ، شما معمولاً آن را "بیاندیشید جهنم."

منبع: http://hvac-farsi.blog.ir/post/شیرهای-اتوماتیک،-ایمنی-شعله-و-دیگ-ها-و-بویلرها