وبلاگ بویلر و دیگ و آبگرمکن

مرجع فارسی انتشار مقالات علمی و دانش فارسی در رابطه با بویلر و دیگ و آبگرمکن و پکیج دیواری و گرمکن های موتورخانه

۱۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

رابطه ترکیب سوخت و هوا در اشتعال پذیری بویلرها و دیگ های جدید

هنوز مشخص نیست که چرا این چوب می خورد آن آتش بس بلافاصله شروع به سوختن نکرد. علاوه بر این به این حقیقت که چوب سنگین بزرگ همه گرما را از بین می برد از مسابقه بدون اینکه دمای آن بالا برود به اندازه کافی برای سوزاندن آن ، ارتباطی با چیزی دارد که ما می نامیم محدودیت اشتعال پذیری اگر به هر مخلوط حرارت کافی اضافه کنید هوا و سوخت برخی از آن می سوزاند.

ما واقعاً باید کاری انجام دهیم که ترکیبی از هوا و سوخت موجود باشد نه تنها می سوزد بلکه در آن گرما کافی تولید می کند فرآیند سوختن خود را ادامه خواهد داد. من واقعا تعجب می کنم که آیا من همیشه از پیدا کردن موقعیت هایی که نمی توانم سوخت بگیرم متوقف می کنم و مخلوط هوا برای سوزاندن.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی حسینی راد

بررسی چند فرمول برای میزان احتراق دیگ ها و بویلرها

قوانین معادلات بسیار ساده است. شما در هر دو طرف باید تعداد اتم های یکسانی داشته باشد معادله. شمارش را امتحان کنید و خواهید دید که این مورد است. می بینید ، وقتی چیزی را می سوزانیم ، چیزی نابود نمی کنیم. این است یکی از قوانین طبیعی ترمودینامیک است که نامیده می شود قانون حفظ انبوه. به نظر می رسد که چوب در آتش بس ناپدید شد اما حقیقت این است که آن با اکسیژن موجود در هوا ترکیب شده و گازهایی را تشکیل می دهد همراه با دود در جو ناپدید شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی حسینی راد

محاسبه احتراق دیگ و بویلر

عنوان مناسب برای این قسمت باید احتراق باشد شیمی اما من می دانم چه اتفاقی خواهد افتاد. اشاره کلمه "شیمی" و چشم یک اپراتور دیگ بخار لعاب دارند و آنها به دنبال راهی برای فرار هستند. سلام ، اگر ما شاید می خواستیم مهندس یا شیمیدان بشویم شیمی را مطالعه کنید ، ما مهندس یا شیمی دان نیستیم ما را با آن مسائل زحمت ندهید. خوب ، من درک می کنم احساسات و من آنها را به یاد می آورم اما باید آنها را درک کنید چه اتفاقی در آن آتش می افتد تا بدانیم چگونه دیگ بخار را به درستی کار کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی حسینی راد

احتراق بویلرها و دیگ ها از چیست؟

بیشتر سوخت ما که استفاده می کنیم "سوخت فسیلی" نامیده می شود. زیرا منشأ آن ماده حیوانی و گیاهی است در لایه هایی از زمین جایی که فسیل شده بود به دام افتاد ، در بیشتر موارد ، هیدروکربنها را تجزیه می کنند. هیدروکربن ها موادی هستند که در اصل ساخته می شوند اتم های هیدروژن و کربن. این هیدروکربن است بخشی از سوختهای فسیلی که بیش از 90٪ از آنها را تولید می کند انرژی ما امروز استفاده می کنیم ، از پروپانی که آتش می گیرد کباب خود را به زغال سنگ سوخته در یک دیگ و بویلر بخار نرم افزار بزرگ برای ساختن برق. بویلر طبیعی روزمره که شما در حال کار هستید هیدروکربن ها را نیز می سوزاند اما ما به طور عمده در چهار شکل ، گاز طبیعی ، روغن سبک ، روغن سنگین ، و زغال سنگ تفاوت اصلی در این سوخت ها هیدروژن است نسبت کربن و مقدار عناصر دیگر که در سوخت هستند علیرغم اینکه هیدروکربنهای معمولی ما هستند همه آنها از یک گاز سبک تر از هوا تا جامد متفاوت است همین کار را بسوزانید ، با اکسیژن از هوا به هوا متصل شوید انرژی را به صورت گرما آزاد می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی حسینی راد

تراکم میزان بخار در هر پوند بویلر

ممکن است بخار در هر پوند گرمای بیشتری داشته باشد پوند فضای بسیار بیشتری را اشغال می کند. یک فوت مکعب آب در 240 درجه فارنهایت حاوی 12،234 Btu اما یک فوت مکعب از بخار است فقط شامل 69.88 Btu است. بگو ، این سوالی را ایجاد می کند. چرا ما فقط از سیستم های آب گرم استفاده نمی کنیم زیرا آب است می توانید گرمای بیشتری را نگه دارید؟ بهترین جواب این است که ما باید تمام آن پوندهای آب را به اطراف منتقل کند تحویل گرما برای تأمین گرمای تأمین شده توسط یکی پوند بخار به حدود 200 پوند نیاز دارد آب.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی حسینی راد

آب ، بخار و انرژی هر کدام چه ارتباطی با بویلرهای جدید دارند؟

تقریباً در هر جلسه استماع نصب یا انبساط یک کارخانه دیگ بخار کمی ضرب المثل وجود دارد پیرزن در کفش تنیس ادعا می کند که ما به آن احتیاج نداریم کارخانه زیرا استفاده از برق بسیار ساده تر و تمیز تر است. ما باید برای او توضیح دهیم که تقریباً تمام برق با استفاده از دیگهای بخار ، حتی انرژی هسته ای تولید می شود.

دیگ بخار و دیگ های بویلر واتر تیوب از این قضیه مستثنا نیستند. هر یک وقت من در مورد اینکه چرا تسهیلات به دیگ بخار نیاز دارد سؤال شده است من فکر می کنم که چگونه تاریخ با استفاده از شکل گرفته است دیگهای بخار اگر این برای توسعه دیگهای بخار نبود ، ما هنوز هم می تواند خانه های ما را با یک شومینه در هر خانه گرم کند اتاق عواقب زیست محیطی آن را تصور کنید!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی حسینی راد

جریان در نقطه جوش بویلرها چه کاری می کند؟

جریان در اینجا مفهومی وجود دارد که همیشه ابروها را بالا می برد: شما نمی توانید فشار را کنترل کنید؛ شما نمی توانید درجه حرارت را کنترل کنید؛ شما نمی توانید سطح کنترل کنید؛ تنها چیزی که می توانید کنترل کنید جریان. قبل از اینکه بگویید من دیوانه ام ، در مورد آن فکر کنید. شما حفظ می کنید فشار یا دما در دیگ را با کنترل فشار دهید جریان سوخت و هوا. شما سطح را حفظ می کنید کنترل جریان آبهای خوراکی. این امر تاثیر مستقیمی با نقطه جوش بویلرها دارد. همچنین می توان از افت فشار بویلرها و فشار کاری آنها فهمید که این دستگاه ها به چه میزان به افزایش فشار نیاز دارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی حسینی راد

بررسی مختصات علمی بویلرها و جف فشار کاری آنها

سر در پا و اینچ آب (خلاصه "در" دستشویی." برای اینچ ستون آب) هر دو اندازه گیری سر هستند حتی اگر یک مقدار برای سر به طور معمول باشد به معنای پا است. خوب ، حالا ما فشار روانی برابر داریم ، چرا؟ ما واحدهای psig و psia را می بینیم؟ آنها در هر پوند ایستاده اند معادل اینچ مربع و پوند در هر اینچ مربع مطلق. تفاوت مربوط به آنچه ما جو می نامیم جوی است فشار.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی حسینی راد

تاثیر btu و فشار psi بر روی بویلر آب گرم

یک بویلر برای گرم کردن آب به یک فشار استتیک psi و تامین btu مورد نظر ساختمان نیاز دارد. ما همچنین برای اندازه گیری نیرو از پوند استفاده می کنیم. درست مثل یک وزن ، مثلاً ده پوند ، می تواند روی یک میز تحمل شود وقتی وزن را پایین می آوریم می توانیم میز را با پاهای آن در برابر دیواره قرار داده و بر روی آن فشار بیاوریم تا یک نیروی ده پوند با همان اثر. وزن می تواند فقط به سمت مرکز زمین عمل کنید ، بلکه یک نیرو هستید از هر جهت قابل استفاده است درست مثل اینکه می توانیم اندازه بگیریم وزن با مقیاس می توانیم مقیاس را قرار دهیم (اگر بهار باشد نوع بارگیری شده) در هر موقعیت و نیرویی برای اندازه گیری؛ آنها هستند هر دو به پوند اندازه گیری شدند. نرخ ها به طور همواره یکی از اقدامات فاصله است. مساحت ، حجم ، وزن یا انبوه پیموده شده ، رنگ آمیزی شده ، در واحد زمان پر شده یا جابجا شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی حسینی راد

چگالشی مخزن هوا در بویلرها چه تاثیری دارد؟

توجه داشته باشید که اندازه گیری حجمی گالن ها فقط به هیچ اندازه گیری خطی یا منطقه ای مربوط نمی شود ، فقط استفاده می شود برای اندازه گیری حجم. این کمک خاصی است زیرا بسیاری از تجارتها از برچسب واحدی استفاده می کنند که توسط آنها قابل درک است به معنی منطقه یا حجم زمانی که ما نمی توانیم تفاوت را بگوییم اگر ما نمی دانستیم که چه کسی صحبت می کند. یک نقاش می گوید او هزار پا دیگر برای انجام دادن دارد. او نقاشی نمی کند خط مستقیم. منظور او هزار پا مربع است. ما در حال حاضر ذکر شده است به حمل و نقل سیمانی که از این کلمه استفاده می کند "حیاط" وقتی منظور وی از حیاط مکعب است. همیشه مطمئن شوید شما می فهمید که آن شخص دیگر در مورد چه چیزی صحبت می کند. هنگام صحبت کردن ، یا حتی توصیف اندازه گیری ها ما از توضیحات جهت جهت کمک به توضیح در استفاده خواهیم کرد آنها در حالی که بیشتر مردم شمال ، جنوب ، شرق را درک می کنند و غرب به علاوه بالا و پایین سایر شرایط به بعضی موارد احتیاج دارند شفاف سازی. این را میتوان در بویلترهای جدیدتر و پکیج های دیواری افقی بهتر مشاهده کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی حسینی راد